Kontakta Øresunddirekt
På Øresunddirekts Informationscenter på Hjälmaregatan 3 i Malmö, precis bredvid Centralstationen, kan du träffa och ställa frågor till experter från de svenska myndigheterna: Arbetsförmedlingen, Skatteverket, Försäkringskassan och Länsstyrelsen.
Obs! Om du vill besöka informationscenteret för att träffa Arbetsförmedlingen är det en bra idé att kontakta informationscenteret i förväg, då det kan finnas dagar där medarbetarna inte är på plats i informationscenteret.
Hjälmaregatan 3
211 18 Malmö
Öppettider
Måndag - onsdag | 10:00 - 15:00 |
Torsdag | 10:00 - 18:00 |
Fredag | 10:00 - 15:00 |
Telefon
Kontakta oss
Tack för ditt meddelande – vi svarar så snart som möjligt.
Du kommer att få en bekräftelse till din email. Var uppmärksam på att mailet kan fasta i ditt SPAM-filter. Om du inte har mottagit en bekräftelse inom några minuter kan det ha hamnat i din Skräppost.
Tänk på att Øresunddirekt är en samverkan mellan statliga myndigheter och att det du skriver i ett mejl kan bli 'allmän handling'. Mejl som inkommer till oresunddirekt@lansstyrelsen.se kan, beroende på din fråga, komma att delas vidare till Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Länsstyrelsen, Skatteverket, Region Skåne eller vår webbredaktion i Danmark. Var därför försiktig med att uppge känsliga eller personliga uppgifter när du skickar ett mejl till oss.
På Øresunddirekts Informationscenter i Malmö kan du träffa och ställa frågor till experter kring allt som rör myndighetssaker på andra sidan Öresund. Vi hjälper dig som vill söka jobb, studera, driva företag eller flytta till Danmark.
Øresunddirekt har en pop-filial i Helsingborg, där du kan träffa personal från Skatteverket, Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan i Helsingborg.
Läs mer om Øresunddirekt i Helsingborg
Verksamhetsansvarig för Øresunddirekt Sverige och Informationscentret i Malmö är Malin Dahl, Länsstyrelsen.
Kontakta Malin Dahl på malin.dahl@lansstyrelsen.se eller på +46 40 17 64 00
Läs mer om Øresunddirekt Sverige
Øresunddirekt kan ha särskilda öppetider omkring helgdagar och interna seminarer.
Frågor om oresunddirektbusiness.se?
Øresunddirekts webbredaktion ligger i Köpenhamn på Nørregade 7 B. Vi har inga besökstider, men finns på plats alla vardagar för att besvara dina frågor om webben via mejl eller telefon.
Har du frågor som rör våra webbplatser? Kontakta oss på: redaktionen@oresunddirekt.com
Det finns flera användbara nordiska hemsidor där du kan hitta information om etablering, rekrytering och försäljning och handel i de nordiska länderna.
Grensetjänsten Norge-Sverige
Grensetjänsten är ett norsk-svenskt myndighetssamarbete som arbetar för att hjälpa företag och privatpersoner mellan Sverige och Norge. De arbetar förebyggande med information och samordning för att det ska vara lätt att göra rätt, och identifierar gränshinder. Grensetjänsten har ett kontor i Morokulien för personliga besök finns även tillgängliga via e-post och telefon.
Besök Grensetjänstens webbplats
Nordkalottens Gränstjänst – Sverige/Finland och Finland/Norge
Nordkalottens Gränstjänst hjälper företag, organisationer och privatpersoner som behöver information när de ska korsa landgränsen mellan Sverige och Finland eller Finland och Norge.
För att invånare och företag ska kunna dra nytta av de möjligheter som finns i Öresundsregionen, är det viktigt att undanröja eventuella gränshinder mellan länderna. Øresunddirekt deltar i det arbetet på både regional och nordisk nivå.
Om du själv stött på problem som du misstänker kan vara gränshinder, kan du kontakta oss på Øresunddirekt och berätta din historia.
Mail: oresunddirekt@lansstyrelsen.se
Telefon: +46 (0)40 17 6400
Läs mer om Øresunddirekts arbete med gränshinder.